2023-10-102023-10-102023-10-102023-08-04PINHEIRO, Ariane Gonçalves. Abordagem do efeito fotoelétrico no ensino médio: uma sequência didática como estratégia.152 f. 2023. Dissertação (Mestrado Nacional Profissional em Ensino de Física) – Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Amazonas, Campus Manaus Centro, Manaus, 2023.http://repositorio.ifam.edu.br/jspui/handle/4321/1359Faced with so many available technologies, the discovery of the Photoelectric Effect has its importance for a better understanding of the nature of light, its application made possible better living conditions in society. All in all, this work aimed to approach the theme Photoelectric Effect in the classroom, through a Didactic Sequence as a learning strategy, for high school students, from the perspective of David Ausubel's theory of meaningful learning, so that the student to leave the idea of common sense, and arrive at scientific knowledge. The methodology to be used will be an experience report, that is, a qualitative approach and later theoretically grounded.Acesso AbertoFísica - ensinoEfeito fotoelétricoSequência didáticaAprendizagem significativaCNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::FISICA::FISICA GERALAbordagem do efeito fotoelétrico no ensino médio: uma sequência didática como estratégiaDissertação