2023-05-102023-05-092023-05-102023-03-06BOAVENTURA, Alessandra Bárbara César de Freitas; SALAZAR, Deuzilene Marques. Educação física e a formação omnilateral: planejando o ensino para uma partida histórico-critica. 2023. Produto educacional (Mestrado Profissional em Educação Profissional e Tecnológica) – Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Amazonas, Campus Manaus Centro, Manaus, 2023.http://repositorio.ifam.edu.br/jspui/handle/4321/1244This product is a course in a Virtual Learning Environment, whose target audience are Physical Education teachers, in order to encourage critical reflection on the role of Physical Education in Professional and Technological Education, as well as the importance of working on pedagogical practices that lead the student to a critical and emancipated performance of the contents proposed in the discipline.Acesso AbertoEducação FísicaEnsino Médio IntegradoFormação omnilateralPedagogia histórico-críticaCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEMEducação física e a formação omnilateral: planejando o ensino para uma partida histórico-criticaPhysical education and omnilateral training: planning teaching for a critical historical departureOutro