Logo do repositório
Comunidades & Coleções
Tudo no DSpace
Ficha Catalográfica
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Entrar
Novo usuário? Clique aqui para cadastrar.Esqueceu sua senha?
  1. Início
  2. Pesquisar por Autor

Navegando por Autor "Costa, Erika Santos da"

Filtrar resultados informando as primeiras letras
Agora exibindo 1 - 1 de 1
  • Resultados por Página
  • Opções de Ordenação
  • Imagem de Miniatura
    Item
    Representação da classe Insecta em animações populares como recurso para o ensino da diversidade
    (2017-12-11) Costa, Erika Santos da; Oliveira, Adriano Teixeira de; http://lattes.cnpq.br/9164471794674935; Oliveira, Adriano Teixeira de; http://lattes.cnpq.br/9164471794674935; Paes, Lucilene da Silva; http://lattes.cnpq.br/0653747630550456; Ladislau, Daniel da Silva; http://lattes.cnpq.br/8098824072487689
    Once the Insecta class have a worldwide distribution and holds the higher species diversity of all animal kingdom and condering the strong role of media as a people influencer, this study adopt as a goal to use popular animations as a media didatic tool to the teach of diversity, aiming the difusion of knowledges about the Insecta class. The didatic sequence used to reach this goal was composed by 5 moments and was relized in two Highschool classes of a public school in Manaus, Amazonas. The use of medias to the teach of diversity was really satisfied once it provided to the students a increase of learning level and we could to see that the insects and the diversity of species need to be better worked in all the levels of school.
Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Estado do Amazonas
Coordenação geral de bibliotecas - cgeb.proen@ifam.edu.br
Diretoria de Gestão de tecnologia da informação - dgti@ifam.edu.br